onsdag 8 april 2009

Dag två och tre med Riverdance

Det blir ett kort inlägg den här gången utan bilder.
I måndags var vi på promenad med hästarna. Riverdance var både lite orolig och mycket nyfiken. Skipper var för ovanlighetens skull otroligt lugn. Hon brukar gärna vilja springa in på alla djurstigar hon ser. Eftersom hon helt plötsligt bara gör ett ryck iväg så får man inte gå och sova för då blir man släpad in i buskarna.
Igår kom hovslagaren, det var den tredje som jag ringde de andra hade semster. Riverdance var lite spänd och orolig. Först ville hon inte alls vara med men sedan blev det bättre. Så nu har hon fina hovar.
Hästarna får inte vara ute på natten för vildsvinen finns i närheten. Jag vet inte hur hästarna reagerar på dom. Det är utsläpp vid åttatiden på morgonen och de tas in ca tolv timmar senare. Fast Riverdance vill gå in på dagen ibland.
Hästarna stod och kliade varandra igår så det går bättre och bättre fast jag tror att Skipper försöker att vara den som bestämmer. Några riktiga slagsmål har det inte varit endast lite kickande och det blir det alltid med nya hästar.
Här regnar det nu men jag har inte satt paraply över Riverdance.
Jag lovar att det ska bli mer bilder men jag har inte orkat fotografera så mycket för jag är rejält förkyld.

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer: